برگزاری جلسه اول دورهمی تاب فکر , موضوع : اکوسیستم کارآفرینی

استارتاپ ها!!! از این گونه سرمایه گذاران پرهیز کنید…
اکتبر 8, 2017
گزارش جلسه اول دورهمی تاب فکر
دسامبر 4, 2017

اولین جلسه دورهمی “تاب فکر” با همکاری شتاب دهنده تاب تک و پردیس فارابی دانشگاه تهران در تاریخ ۱۳۹۶/۰۷/۲۶ ساعت ۱۶ در سالن مطهری این دانشگاه و با حضور ایده پردازان، استارتاپ ها، دانشجویان، متخصصین، اساتید و علاقه مندان حوزه کارآفرینی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر سید مهدی قریشی مقدمه ای پیرامون اهمیت کسب و کارهای نوپا مطرح نمودند در ادامه نیز کلیتی از مفهوم کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا و روند شکل گیری و رشد آن ها توسط ایشان عنوان شد.


در بخش دوم این برنامه آقایان رامین رضازاده و اشکان خانزاده نظری، بنیانگذاران استارتاپ ریحون، مختصری از تجارب و شرح اقدامات خود را طی دوسال اخیر بیان نمودند. در ادامه نیز مقدمه ای از مراحل شکل گیری استارتاپ تا رسیدن به مرحله توسعه و خروج از شتاب دهنده توسط اعضای نامبرده و هم چنین با مشارکت و پرسش و پاسخ مخاطبین ارائه گردید.

در بخش بعدی برنامه سرکار خانم دکتر مینا مهرنوش، معاون توسعه کارآفريني و عضو هيئت علمي پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز از اهمیت هدف گذاری و تحلیل بازار و رقبا صحبت نمودند و همچنین در خصوص اهمیت و نقش شتاب دهنده ها در شکل گیری و رونق کسب و کار های نوپا مطالبی توسط آقای دکتر آصف کریمی، قائم مقام مدیرعامل خانه کارآفرینان ایران عنوان شد.


بر اساس اهداف در نظر گرفته شده این برنامه، سعی بر آن شد تا رویکرد بحث و تبادل نظر میان شرکت کنندگان شکل بگیرد و حاضرین بتوانند از تجربیات کسب و کارهای موفق برای ایده پردازی، بهبود و توسعه فعالیت های خود بهره مند گردند.
در قسمت پایانی جلسه نیز جناب آقای دکتر زارعی متین ریاست محترم دانشکده مدیریت دانشگاه پردیس فارابی و رئیس هیئت مدیره شتاب دهنده تاب تک، ضمن ابراز نگرانی از آمارهای موجود فارغ التحصیلان بیکار افزودند؛ برنامه ی دانشگاه ها و آموزش و تربیت دانشجویان باید به سمت کارآفرین شدن آن ها سوق پیدا کند و این مهم تنها با کمک و هم افزایی دانشجویان و اساتید و اهمیت دادن به سرمایه های اجتماعی صورت میپذیرد و دانشجویان میبایست اهمیت کارآفرینی را بعنوان تنها راه برون رفت از معضل بیکاری و آسیب های بعد از آن درک نمایند. دانشگاهها باید محل و حلقه ای برای تجمیع توانمندی های دانشجویان در غالب تیم های استارتاپی، شرکت های دانش بنیان و مهارت آموزی دانشجویان گردد.

لازم به ذکر است برنامه ی بعدی این دورهمی متعاقباً اعلام میگردد.

 

 

تصاویر بیشتر…

       

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *