توصیه هایی از۱۳ بنیانگذار استارتاپ

شکل گرفتن ایده ای جذاب با یک نگاه ساده
آگوست 31, 2016
بازدید از آواتک و راهکار سرزمین هوشمند ومبین ایران
سپتامبر 3, 2016
در اینجا به نکاتی از زبان 13 بنیانگذار استارتاپ از شورای کارآفرینان جوان (YEC) اشاره کردیم و خواستیم تا به رمز و رازهای استخدام اشاره کنند.
۱- نشان دادن آنچه که انجام دادهاید
نتایج و کارهای شاخصی که انجام داده‌اید می‌تواند به طور بالقوه موجب برجسته‌شدن شما باشد. به کارگیری استعدادهایی که می‌توانند اجرایی شوند حائز اهمیت است و تمرکز من به عنوان یک کارفرما این است که آیا استخدام را می‌توان نظریه پردازی، استراتژی‌سازی نمود و سپس طرح را اجرا کرد. بسیاری از متفکران وجود دارند ولی کافی نیستند. خود را از جمع جدا کنید و آنچه که انجام داده‌اید را نشان دهید. ( اندرو توماس، شرکت SkyBell Technologies)
۲- از من سوالی هوشمندانه بپرسید
من اغلب آخرین مرحله در برنامه زمانی مصاحبه‌ها هستم. من همیشه از داوطلبین سوال می‌کنم که آیا پرسشی دارند و اغلب این پاسخ را می‌شنوم، «تمام سوالات پاسخ داده شده‌اند.» واقعاً سخت است که کسی را استخدام کنی که حتی یک سوال هم از بنیانگذار شرکت ندارد. داوطلبین خوب باید با این گونه سوالات آشنایی داشته باشند.
بت موناگان، InkHouse) )
منبع:وب سایت تی نیوز ۳- آگاهی در مورد شرکت
من معمولاً از این شگفت زده می‌شوم که بسیاری از افرادی که با آنها مصاحبه می‌کنم هیچ چیز در مورد شرکت من نمی‌دانند. عدم تحقیق پیش از مصاحبه حاکی از آن است که داوطلبین آمادگی ندارند. از طرف دیگر، داوطلبینی که می‌توانند چالش‌ها و فرصت‌های کسب و کار را پیش‌بینی کنند همان کسانی هستند که من استخدام‌شان می‌کنم.
جرارد مورفی، شرکت Mosaic Storage Systems))
۴- استفاده از محصولات ما
بین کسانی که با آنها مصاحبه می‌کنم عاشق کسانی هستم که زمانی صرف کرده و وارد سایت ما شده در وب سایت ما گشتی زده‌اند. ثبت نام در سایت ما آسان است، اما اکثر داوطلبینی که برای مصاحبه می‌آیند پیشتر ثبت نام نکرده‌اند. هنگامی که کسی پیدا شود که این کار را انجام داده باشد، روند مصاحبه را بهتر نموده و این نشان می‌دهد که او داوطلبی جدی است.
رایان باکلی، شرکت Scripted))
۵- آگاهی از مصاحبه کنندگان
آیا در مورد کسانی که با شما مصاحبه خواهند کرد، تحقیق کرده‌اید. از علایق، پس‌زمینه‌های حرفه‌ای، منافع و تجارب آنها خبر دارید از آنها سوالات مرتبطی بپرسید که نشان دهد شما کارتان را بلدید. از مصاحبه کننده سوال کنید که چرا این شرکت را انتخاب کرده و اینکه چه چیز موجب توجه او به چنین فرصتی شده و نگاه او به آینده این کسب و کار چیست. مت میکیوویچ، Hired))
۶- آیا راه حلی برای مشکلات شرکت در ذهن دارید
بهترین کاری که یک داوطلب استخدام می‌تواند انجام دهد، آگاهی یافتن از مشکلات شرکت و راه حل‌های بالقوه آن است. شرکت‌ها به کارکنانی نیاز دارند که به آنها در افزایش درآمد، صرفه‌جویی در زمان یا کاهش هزینه‌ها کمک کند. بهترین کارکنان در واقع حلال مهمترین مشکلات هستند. شما به ندرت مصاحبه‌شونده‌ای دارید که دارای طرحی برای حل یک یا چند مشکل شرکت باشد.
مارک سینکولا، BannerView.com))
۷- تحقیق در مورد رقبای شرکت
اینکه در مورد شرکت من آگاهی داشته باشید تا حدی مورد انتظار است، اما وقتی می‌بینم که داوطلبی پا فراتر گذاشته و به رقبای شرکت نیز پرداخته، برایم جای بسی شگفتی است. جاش وایس، Bluegala))

۸- اعتراف به ندانستهها
موضع‌گیری را کنار بگذارید و در مورد مهارت‌هایی که سازنده هستند و دلیل آن اشاره کنید. میل به یادگیری و راهبرد توسعه این مهارت‌ها سازمان شما را بهره‌مند خواهد ساخت. فروتنی، ابتکارات فردی و درک روشن ارزش‌ها زمان مدیدی لازم دارد.
امیلی الدریج هلدمن، PeopleKit))
۹- معرف
کسب و کار آمیزه‌ای از روابط و اعتماد است. در یک مصاحبه، بهترین کاری که انجام می‌دهید نشان دادن این مسئله است که شما در حال حاضر در محاصره مصاحبه کنندگان هستید. پیش از مصاحبه، باید در مورد مصاحبه‌کنندگان و شرکت تحقیق کنید. باید سعی کنید دست کم یک یا دو نفر که مصاحبه‌کننده او را می‌شناسد و به او اطمینان دارد را ذکر کنید. این روند موجب بهبود رابطه می‌شود.
گیدئون کیمبرل، شرکت InList))
۱۰- همان گونه که هستید باشید
شما باید فعال باشید و نشان دهید که دلسوز شرکتی هستید که می‌خواهید در آن مسئولیتی به عهده بگیرید، حتی قبل از اینکه شغلی به شما پیشنهاد شود. این به طور خاص در محیط‌های استارت‌آپی که در آن بنیانگذاران به شناخت توجه عمیق شما احتیاج دارند صدق می‌کند.
دیوا دار، Seratis))
۱۱- تحقیق در مورد نقاط ضعف
برای متمایز نمودن خود در طول یک مصاحبه، از مصاحبه کننده سوالات تفصیلی نه تنها در مورد چشم‌انداز و موفقیت‌های شرکت بلکه در مورد نقاط ضعف آن بپرسید. این روند به شما امکان می‌دهد تا از طریق مرتبط دانستن نقاط ضعف با موفقیت‌های پیشین شرکت، خود را به وجهه آتی شرکت علاقمند بدانید. اگر آنها فکر کنند که می‌توانید به آنها در داشتن وجهه‌ای خوب کمک کنید، نیمی از راه را رفته‌اید.
پارکر پاورز، Millionaire Network))
۱۲- تحویل کار در اسرع وقت
ما اصولاً تکالیفی به مصاحبه شوندگان می‌دهیم و آنها به طور معمول بابت زمان انجام از ما سوال می‌کنند. ما هم پاسخ می‌دهیم «زمان دست خودتان است» اما در واقع منظور ما در اسرع وقت است. ما می‌خواهیم شاهد تحویل کار به موقع باشیم. اریک سیو، Single Grain))
۱۳- طرز فکری برگرفته از یک مشاور داخلی
من فرض را بر این می‌گذارم که هر داوطلبی که با او مصاحبه می‌کنم تکالیف خود را انجام داده و اکنون به اندازه کافی جسارت پاسخ به هر سوال دشواری را دارد. برای متمایز بودن، داوطلب باید طرز فکری از مشاور داخلی اتخاذ کند، مشاوری که مسائل را به خوبی حل کرده است. برخی بینش‌های عملی پیرامون مسائل پیش روی کسب و کار را ارائه کنید. این تاکتیکی احتمالی است، اما اگر تکالیف به خوبی انجام شده باشد، احتمالاً جواب می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *