نکات فراگرفته شده از مربیگری استارت آپ ها در بهترین شتاب دهنده ها

نحوه تولید یک ویدئوی تبلیغاتی اثر بخش برای جمع آوری سرمایه
نحوه تولید یک ویدئوی تبلیغاتی اثر بخش برای جمع آوری سرمایه
مارس 8, 2017
اپل بدنبال توسعه ردپای خود در سیاتل در حوزه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
اپل بدنبال توسعه ردپای خود در سیاتل در حوزه های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین
مارس 8, 2017

 

من علاوه بر کار روزمره ، ساعات فراوانی را در ماه صرف مربیگری یا منتورشیپ استارت آپ های تازه تاسیس شده در محیط های پرورشی (شتاب دهنده) در شهرهای گوناگونی همچون لندن، برلین، تل آویو و نیز آمریکا می نمایم، به واقع جذب انرژی موجود در این پلتفرم ها حتی در شرایطی که از زمان کافی برخوردار نمی باشم به نوعی الهام بخش بوده ، با این وجود بسیاری از استارت آپ ها در مراحل اولیه شکل گیری مرتکب اشتباهات رایجی شده و تحت این شرایط انتخاب برنامه شتاب دهی یا مربی غلط منجر به آسیب دراز مدت به این استارت آپ ها می شود.

در اینجا به برخی نکات فراگیری شده اشاره نموده که انتقال آن ها به سایر مخاطبان خالی از فایده نخواهد بود.

تحت تاثیر نام های بزرگ قرار نگیرید

صرفا بدلیل پشتیبانی یک برند قوی از یک شتاب دهنده دچار وسوسه مشارکت در برنامه های پیشنهادی آن نشوید. از دسترسی به تمامی اطلاعات مرتبط راجع به پورتفولیوی شتاب دهنده های بالقوه اطمینان حاصل نمایید و مربیانی را انتخاب نموده که قبل از عضویت قطعی در هر شتاب دهنده از بهینه بودن آموزش های آنان برای خود مطمئن باشید.

این مساله واقعیت داشته که یک شرکت بزرگ درب های جدیدی را به سوی مشتریان جدید و دسترسی به آن ها و حتی تامین سرمایه گذاری های جزئی تر باز کرده اما همان طور که باورهای عمومی به این نکته اشاره نموده اند : تاثیر گذاری اولیه صرفا یک بار رخ داده ، استارت آپ ها در مرحله قبل از راه اندازی صرفا با یک فرصت طلایی روبرو شده ، لذا باید از مرتبط بودن تمامی مبالغ سرمایه گذاری شده برای موفقیت کسب و کار و جهت گیری منحصر به فرد آن اطمینان حاصل نمایید.

نقاط کانونی در کانون توجهات قرار گرفته

کسب و کارهای نوپا غالبا نیازمند یک عامل خاص بوده که در اکثر موارد به عنوان اولویت اساسی در برنامه های مدیران واحدهای شتاب دهی مطرح نگردیده و آن همان تمرکز دقیق بر طیف گسترده ای از فعالیت ها بوده ، هدف اصلی شما در تمامی شرایط آگاهی از تغییرات ایجاد شده در جهان بواسطه معرفی محصول جدید شرکت و تعریف دقیق مخاطبان محصولات نوآورانه ارائه شده توسط شرکت می باشد.

تنها حساب باز کردن روی مربی امور بازاریابی در چهارچوب برنامه شتاب دهی برای هدایت بهینه یک اشتباه فاحش بوده چرا که شما هرگز از بلندپروازی یا محدودیت دیدگاه های وی آگاه نمی باشید.برای مثال یکی از مدیران اجرایی ارشد سابق استارت آپ های تکنولوژی های مالی نوین (FINTECH) از ادراکات بهینه ای نسبت به استارت آپ های در دست راه اندازی در حوزه مالی برخوردار بوده با این وجود موسس یک سازمان بازاریابی از ادراکات بهینه ای در حوزه ساختارهای ارتباطات عمودی برخوردار می باشد.

از سازگاری کامل خدمات ارائه شده توسط مربیان برنامه های شتاب دهی با نیازهای کسب و کار نوپای خویش اطمینان حاصل نمایید.

آغاز برنامه ریزی برای مدیریت استخدام ها

استارت آپ ها در مرحله شتاب دهی عمدتا متشکل از موسس و شریک احتمالی بوده ، با این وجود به سرعت به این مساله آگاه گردیده که محصول طراحی شده از ظرفیت کارکنان فعلی فراتر رفته و سپس سیر نزولی را طی نموده ، این افراد مسئول تولید، شکل دهی و گسترش محصول در رسانه های اجتماعی ، بازاریابی و تبلیغات محصولات در نزد خویشاوندان و دوستان خود می باشند.

آن ها دورنما و تابلوی تبلیغاتی محصولات به شمار رفته

با در نظر داشتن این نکته ، برنامه ریزی برای استخدام کارکنان مد نظر را در سریع ترین زمان ممکن آغاز نمایید، متاسفانه بسیاری از استارت آپ ها بدلیل سیاست های استخدامی نامناسب در توسعه کسب و کار خود شکست خورده ، در واقع تناسب کامل از مرحله تولید تا بازاریابی مهم ترین عامل تاثیرگذار بر روال رو به رشد شرکت ها به شمار می رود.

خروج زودرس

در صورتی که به شکلی شتابان در جایگاه ستاره حوزه فعالیت خویش قرار گیرید ، هیچ تردیدی برای خروج زودرس از برنامه به خویش راه ندهید. هر چند مولف خود از طرفداران جدی شتاب دهنده ها بوده ، سازگاری آن ها با شرکت های نوپا و نه برعکس آن ضروری می باشد.

در صورتی که کسب و کار نوپا بر پایه تبلیغات بازاریابی ویروسی رشد قابل ملاحظه ای داشته و از دید شما زمان تامین مالی و استخدام های جدید فرا رسیده است، زمام امور را صرفا بخاطر باقی ماندن چند ماه از دوره آموزشی از دست ندهید. حس ناخوشایند برای اعلام درخواست خروج استارت آپ از برنامه شتاب دهی نباید مانع از انجام اقدام صحیح برای رشد کسب و کارتان گردیده است .

برنامه های شتاب دهی بنا بر دلیلی خلق شده اند، هدف آن ها شتاب دهی به رشد کسب و کارهای حاضر در برنامه بوده ، از این برنامه ها برای ایجاد نیرو محرکه اولیه استفاده نمایید ، هنگامی که زمان مناسب فرا برسد توانایی های خویش را افزایش داده و بدون هیچ گونه تردید از برنامه خارج شده و مسیر خود را بپیمایید. تمرکز اصلی شما در تمامی شرایط کسب و کار شما بوده ، لذا بهترین شتاب دهنده ها نیز به این مساله واقف بوده و شما را به طی این مسیر ترغیب می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *