برگزاری جلسه دوم رویداد دورهمی تاب فکر

گزارش جلسه اول دورهمی تاب فکر
دسامبر 4, 2017
برگزاری سومین رویداد دورهمی تاب فکر
دسامبر 11, 2017

دومین رویداد دورهمی تاب فکر

موضوع : معرفی فرصت های کسب و کار استان و روش های نوین ورود به آن ها

دومین رویداد دورهمی “تاب فکر” با همکاری شتاب دهنده تاب تک  و دانشگاه صنعتی قم، مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۳۰ ساعت ۱۲ در سالن شهید آخوندی دانشگاه صنعتی قم و با حضور ایده پردازان، استارتاپ ها، دانشجویان، متخصصین، اساتید و علاقه مندان حوزه کارآفرینی برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، آقای دکتر جواد راستی، مدیر دفتر کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی قم با اشاره به  اهداف و برنامه های آتی این دانشگاه در حوزه کارآفرینی، فرهنگ سازی ، برنامه های متنوع آموزشی، انگیزشی و رویدادهای استارتاپی  و…، مطالبی را در خصوص برنامه های مشترک دانشگاه ها در استان و اجرای آن ها با همکاری متخصصین این حوزه بیان نمودند.

در بخش دوم برنامه نیز ، مباحثی توسط آقای دکتر سید مهدی قریشی(از مؤسسین شتاب دهنده تاب تک) در خصوص مفاهیم کارآفرینی، کسب و کارهای نوپا و اهمیت فضاهای دانشگاهی برای ارتباط گیری وتیم سازی دانشجویان جهت تشکیل استارتاپ هایی از دل دانشگاه، اهداف و ضرروت برگزاری رویدادهای دورهمی و … ارائه گردید.

در ادامه آقای مهندس جواد شاکرآرانی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم پیرامون سهم استان از کارآفرینی، واقعیت کنونی و فردای کسب و کار استان، فرصت ها و حوزه های پررونق، انواع کسب وکار و نیازهای فناوری و صنعت و نیز حوزه های سنتی که هم اکنون می تواند با تکنولوژی های روز پیوند یابد و با توسعه ی بازار همسو شود، مطالبی را عنوان نمودند.

هم چنین آقای مهندس علیرضا جعفری، هم بنیانگذار استارتاپ نواک، تجربیات و چالش های راه اندازی کسب وکار خود، روند توسعه و رشد آن را مطرح نموده و بر اساس اهداف در نظر گرفته شده این برنامه، سعی بر آن شد تا با افزودن رویکرد بحث و تبادل نظر میان میهمانان و شرکت گنندگان، حاضرین بتوانند با در نظر گرفتن ظرفیت ها و فرصت های موجود از تجربیات کسب و کارهای موفق جهت ایده پردازی، بهبود و توسعه فعالیت­ های خود، بهره­ مند گردند.

و در قسمت پایانی برنامه، ضمن جمع بندی مباحث و تقدیر از استقبال شرکت کنندگان، نمایندگان انجمن کارآفرینی این دانشگاه اهداف ایجاد انجمن و برنامه های یک ساله ی آن را شرح دادند.

لازم به ذکـر است برنامه بعــدی این دورهمی متـعاقبا اعــــلام میگردد…

       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *