توسعه ی خودرو های خودران توسط دانشگاه میشیکان با همکاری استارتاپ ها

۶موردی که سرمایه گذاران در جستجوی آن هستند
آگوست 18, 2016
شکل گرفتن ایده ای جذاب با یک نگاه ساده
آگوست 31, 2016
نوپاها با پیوستن به گروه های بزرگ و با تجربه میتوانند جهت پیش برد ایده های خود از پشتیبانی و حمایت انها بهره ببرند و احتمال ریسک و شکست خود را به حداقل برسانند وبه صورت هدفمند در این راستا گام بردارند. این هدف بزرگ در صنعت خودروسازی در دنیای امروز به تولید خودرو های خودران بدل گشته است .دانشگاه میشیکان با همکاری شرکای مالی خود به منظور تامین بودجه برای استارتاپ ها سعی در گسترش  این تکنولوژی دارد.
همانطور که میدانید رقابت بین شرکت های فعال در سیلیکون ولی و دیترویت ایالات متحده همیشه قابل توجه است، اما در واقعیت همکاری این شرکت ها بیشتر از رقابت آن ها است. سه شرکت با نام های Civil Maps, Zendrive, PolySync با همکاری دانشجویان و محققان تکنولوژی خود را در زمینه خودرو خودران در زمین ۳۲ هکتاری دانشگاه با نام Mcity، واقع در آن آربور میشیگان تست و آزمایش کردند. این سه شرکت به عنوان بخشی از آزمایشگاه تکنولوژی (TechLab) دانشگاه با عنوان مرکز رشد با همکاری دو بخش مرکز کارآفرینی و مرکز حمل و نقل دانشگاه همکاری می کنند.
Zendrive شرکتی در سن‌فرانسیسکو است، که به تولید و توسعه محصولاتی که در سنسور‌های گوشی‌های هوشمند معمولی برای بدست آوردن داده‌های مربوط به رانندگی با استفاده از ترمز، شتاب، انحراف و استفاده از تلفن، می‌پردازد. این اطلاعات می‌تواند سبب ایمنی و کارآمدی بیشتر در پروسه رانندگی خودرو شود. این شرکت بهار امسال به مرکز رشد میشیگان پیوسته است. PolySync نیز استارتاپی در پورتلند، اورگان است که در حال حاضر در حال طراحی یک پلتفرم میان برنامه‌ای (middleware) است. این فناوری نوعی سیستم نرم‌افزاری است که به خودروساز‌ها اجازه تست، توسعه و صحه‌سنجی کاربرد رانندگی خودران را با سرعت بیشتری فراهم می‌سازد.
جاش هارتونگ، مدیر عامل PolySync می‌گوید: “رانندگی خودران در فصل مشترک جالبی از علوم روباتیک، خودرو و کامپیوتر واقع شده است. مشکلات جدیدی در توسعه‌ی این فناوری پیش روی ما است. TechLab پیشگام برنامه‌ای است که با توسعه‌ی نوع کاملا جدیدی از مهندسی، آینده‌ای نوین را به ارمغان خواهد آورد و ما واقعا خوشحالیم که به این ماموریت کمک می‌کنیم”.
Mcity واقع در میشیگان در جولای سال ۲۰۱۵ افتتاح شده است. در این زمان، مقامات دولتی محلی و منطقه‌ای اعلام کردند که ورود آن‌ها مانند راهی برای کمک به ایالت میشیگان برای حفظ تحقیق و توسعه هر چه بهتر در مورد خودرو است. با اجرای techLab، دانشگاه گام بزرگی به سمت تحقق دقیق این هدف برداشته است.
تِک لَب در ۶ سپتامبر، زمانی که دانشجویان مهندسی انتخاب شده را برای کار در هر شرکت اختصاص می دهد، شروع به کار می کند. در انتهای هر ترم، دانشجویان باید یافته های خود را در اختیار سرمایه گذاران، نمایندگان شرکت های تکنولوژی و خودرو و همچنین محققان دیگر قرار دهند. معاون مدیر مر کزحمل و نقل دانشگاه میشیگان، کری مورتون می گوید: «ما هیجان زده هستیم تا این استارتاپ های جدید و فناوری های خلاقانه ی آن ها، وارد اکوسیستم این مرکز شوند تا با کمک های مالی مستمر و پویایی خودکار شرکای ما، از حمل و نقل خودران و آنلاین پشتیبانی کنیم.» این شراکت ها باعث به ارمغان رسیدن استارتاپی در شهر برکلی کالیفرنیا با نام Civil Maps شد که نقشه های سه بعدی را توسعه می دهند.
منبع: وب سایت زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *